Search This Blog

Aku

Ampang, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
Lahirnya pada 20 September 1976, anak ketujuh dari lapan beradik. Dilahirkan di Hospital Port Dickson dan dibesarkan di Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Anak kepada Haji Abdul Razak dan Hajjah Ainon ini telah berkahwin dengan gadis pilihan hatinya Latifah pada 15 September 2001. Kini perjalanan aku akan bermula.....

Sunday 10 July 2011

Kini aku di Doha, Qatar

Assalamualaikum...

Seawal jam 5:15 pagi kami dah bangun. Jam 5:30 pagi teksi yang telah kami sewa tiba sedangkan perjanjian asalnya jam 6:00 pagi. Baguslah kalau begitu. Selesai subuh jam 6:15 pagi kami berangkat ke KLIA. Ermmm... ada sekatan jalan raya gara-gara Bersih 2.0. Teksi kami ditahan, kebetulan pula saya memakai baju yang hampir dengan warna kuning. Kami ditanya oleh seorang Inspektor yang bertugas dimasa itu, kemanakah arah tuju kami. Pemandu teksi ersebut menjawab kami dalam perjalanan ke KLIA. Rupa-rupanya ada hikmah juga bila pemandu teksi tersebut meletakkan bagasi aku yang besar itu di tempat duduk hadapan. Alhamdulillah kami terselamat. RM100 kami hulurkan kepada pemandu teksi sebaik tiba di KLIA, ditatkala itu jam tepat pukul 7:20 pagi. Tanpa berlengah kami terus ke kaunter H untuk daftar masuk. Terima kasih kepada Ayahanda, makcik, angah dan keluarga serta kak Ija sebab sudi datang menghantar kami. 8:30 kami bergerak menuju ke bangunan Satellite. Hampir sejam menungu di balai berlepas baru kami dibenarkan masuk kedalam kapal terbang, Qatar Airways. Bumi Malaysia kami tinggalkan tepat jam 10:40 pagi. Jumpa lagi Malaysia...

No comments:

Post a Comment