Search This Blog

Aku

Ampang, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
Lahirnya pada 20 September 1976, anak ketujuh dari lapan beradik. Dilahirkan di Hospital Port Dickson dan dibesarkan di Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Anak kepada Haji Abdul Razak dan Hajjah Ainon ini telah berkahwin dengan gadis pilihan hatinya Latifah pada 15 September 2001. Kini perjalanan aku akan bermula.....

Wednesday 13 July 2011

Masa untuk bekerja...

Assalamualaikum...

Pada 9 dan 10 Julai kami dibawa bersiar-siar oleh Mr Bala, hampir keseluruhan Doha kami lawati terutama pada sebelah petang. Maklumlah orang disini tak bersiar-siar diluar pada sebelah pagi atau tengah hari. Kalau ada pun mereka akan menghabiskan masa didalam pasaraya-pasaraya besar. Disamping itu ada juga kami bersiar-siar sendiri. Penat juga rasanya berjalan didalam pasaraya besar mereka. Masuk hari adalah hari kedua aku bekerja. Alhamdulillah segalanya tampak baik dan dipermudahkan Allah. Syukur juga pada Illahi kerana aku mendapat rakan sekerja yang ramah-ramah belaka. Ermmmm...aku ada satu pengalaman baru aku disini ia berkenaan dengan tambang teksi. Tambang teksinya memang mahal. Hari ini sahaja tambang teksi pergi kepejabat QR 15 untuk perjalanan 15 minit dan balik tadi aku kena QR 50 untuk perjalan 30 minit. Perghhhhh...mahal beb, boleh miss sorru ni kalau tak betul-betul. Tapi kata orang itulah pengalaman. InsyaAllah ada rezeki nanti akan miliki sebuah kereta idaman disini. Moga Allah memberkati. Satu lagi pengalaman baru aku disini, orang yang kerja pejabat disini tidak sarapan atau makan tengah hari. Ini mungkin disebabkan waktu kerja yang pendek. Ialah sektor kerajaan masuk kerja jam 7:00 pagi dan keluar jam 2:00 petang manakala sektor swasta pula masuk kerja jam 7:15 pagi dan keluar kerja jam 2:30 petang. Dua hari aku kelaparan disebabkan sistem bekerja mereka. Walau apa pun ianya adalah satu cabaran buat aku seorang ekspeteriat.

1 comment:

  1. sabar lah yer..minggu ni untuk suaikan diri, lama2 nanti ok la tu..

    ReplyDelete