Search This Blog

Aku

Ampang, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
Lahirnya pada 20 September 1976, anak ketujuh dari lapan beradik. Dilahirkan di Hospital Port Dickson dan dibesarkan di Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Anak kepada Haji Abdul Razak dan Hajjah Ainon ini telah berkahwin dengan gadis pilihan hatinya Latifah pada 15 September 2001. Kini perjalanan aku akan bermula.....

Monday 1 August 2011

Puasa pertama aku jauh dari tanah air dan sendirian...

Assalamualaikum...

Jam dah pukul lima petang, aku percaya orang di Malaysia dah berbula dan pastinya tengah tengah berterawih. Ada 1 jam 20 minit lagi waktu untuk berbuka. Tak tau nak berbuka dimana, bos cakap nak bawak aku ketempat yang istimewa. Errmmmm... dimanalah agaknya tu. Inilah buat pertama kalinya aku berpuasa jauh dari isteri dan keluarga tercinta. Kini baru aku merasai hidup sebagai seorang perantau jauh dinegeri asing. Demi meneruskan kelangsungan hidup akan aku tempuh apa jua dugaanya insyaAllah. Mudah-mudahan Allah memberi kekuatan kepada aku. Selamat berpuasa dan beramal ibadat.

No comments:

Post a Comment